Auto Stuntman
Er is weer een nieuw Nürburgring record voor voorwielaandrijvers. Vroeger was het niet echt een categorie om trots op te zijn: het Nürburgring record voor voorwielaandrijvers. Dat is net zoiets als een vegetarische hamburger-contest. Daar wordt niemand gelukkig van. Maar waar de vleesvervangers telkens beter […]
AutoDe Nederlandse carrière van de Audi A7 is klaar: het zit erop! Tegenwoordig wordt de wereld overspoeld met crossover-coupés. Dat is een beetje het equivalent van iemand die in een trainingspak TV kijkt en bier haalt bij de buurtsuper. Er is niet heel veel sportiefs […]
AutoEen Model Y-achtige auto met 700 km range. Daarvoor moeten Nederlanders wel in de rij staan, of niet? Of je het nu doorhad of niet, het zou best kunnen dat je al eens een Xpeng hebt zien rijden. Het merk geniet nog weinig naamsbekendheid, maar […]
AutoEr is weer een nieuw Nürburgring record voor voorwielaandrijvers. Vroeger was het niet echt een categorie om trots op te zijn: het Nürburgring record voor voorwielaandrijvers. Dat is net zoiets als een vegetarische hamburger-contest. Daar wordt niemand gelukkig van. Maar waar de vleesvervangers telkens beter […]
AutoEr is weer een nieuw Nürburgring record voor voorwielaandrijvers.
Vroeger was het niet echt een categorie om trots op te zijn: het Nürburgring record voor voorwielaandrijvers. Dat is net zoiets als een vegetarische hamburger-contest. Daar wordt niemand gelukkig van. Maar waar de vleesvervangers telkens beter werden, geldt dat ook voor de voorwielaandrijvers.
Want ze zijn niet alleen snel ‘voor en voorwielaandrijver’, sommige zijn echt heel erg snel. Sterker nog, als je kijkt naar het vermogen, blijkt eigenlijk dat de voorwielaandrijver superieur is. Dat is dan ook meteen de limiterende factor, want 600 pk op vier wielen kan prima, maar 300 pk op de voorwielen is wel een beetje de max.
De Nederlandse carrière van de Audi A7 is klaar: het zit erop! Tegenwoordig wordt de wereld overspoeld met crossover-coupés. Dat is een beetje het equivalent van iemand die in een trainingspak TV kijkt en bier haalt bij de buurtsuper. Er is niet heel veel sportiefs […]
AutoDe Nederlandse carrière van de Audi A7 is klaar: het zit erop!
Tegenwoordig wordt de wereld overspoeld met crossover-coupés. Dat is een beetje het equivalent van iemand die in een trainingspak TV kijkt en bier haalt bij de buurtsuper. Er is niet heel veel sportiefs aan. Maar het is een soort doorontwikkeling van zo’n andere marketing/design-hersenspinsel: de vierdeurs coupé. En die was wél leuk.
De Mercedes-Benz CLS was destijds de eerste en de Audi A7 was een antwoord daarop. Ondanks dat de tweede generatie nog niet eens zo heel erg lang op de markt is, is het nu alweer over en uit voor de hele dikke Sportback en historisch verantwoorde Audi.
Een Model Y-achtige auto met 700 km range. Daarvoor moeten Nederlanders wel in de rij staan, of niet? Of je het nu doorhad of niet, het zou best kunnen dat je al eens een Xpeng hebt zien rijden. Het merk geniet nog weinig naamsbekendheid, maar […]
AutoEen Model Y-achtige auto met 700 km range. Daarvoor moeten Nederlanders wel in de rij staan, of niet?
Of je het nu doorhad of niet, het zou best kunnen dat je al eens een Xpeng hebt zien rijden. Het merk geniet nog weinig naamsbekendheid, maar ze zijn al wel actief in Nederland. En ze zijn ook met prototypes aan het testen geweest in ons land.
Aan de andere kant van de wereld heeft Xpeng intussen een nieuw model onthuld: de G6. Dit is een regelrechte Tesla Model Y-killer. Zowel qua afmetingen als qua vorm is de Xpeng G6 namelijk heel erg vergelijkbaar. Al is dat laatste geen compliment.
Xpeng zegt met deze auto een “droomauto voor een jongere generatie” te willen creëren. Je zoontje zou deze auto dus boven zijn bed moeten hangen, maar dat zien we nog niet zo snel gebeuren. Maakt ook niet uit, want het zal toch de oudere generatie zijn die ‘m moet kopen.